Tanulási nehézségek segítése
Véleményem szerint a mai iskolarendszer, az ott támasztott elvárások, az ismeretanyag mennyisége a gyermekekben gyakran bizonytalanságot ébreszthet. Még ha megfelelő érettséggel is rendelkezett gyermekünk az iskolakezdéshez, előfordulhatnak olyan, gyakran „láthatatlan” tényezők, amelyeket nem képes azonnal megoldani, vagy nem tudja hogyan kellene azt. Nagyon fontos ezért már az első jelekre is figyelnünk. A leglátványosabb talán az, hogy önbizalmuk csökken, szorongani kezdenek, esetleg már nem olyan szívesen mennek iskolába, mint korábban, stb… /Súlyosabb esetben egyéb tüneteket is produkálhatnak/. Vagy épp az ellenkezője, magatartási, figyelemtartási problémák jelentkezhetnek náluk, csökken kudarctűrő képességük.
Nagyon fontos, hogy minél hamarabb forduljunk ilyenkor szakemberhez, hisz gyakran már egy beszélgetés által, a körülmények figyelembevételével sokkal közelebb kerülhetünk a megoldáshoz.
Várom szeretettel, ha gyermeke:
– a tanulás, az ismeretszerzés bármely területén elakadt, nehézséggel küzd,
– esetleg diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia terápiára van szüksége.
Természetesen minden estben a szülővel való konzultációval kezdünk, melyet szükség esetén állapotfelmérés követ, majd a probléma természetéből adódóan egyéni, vagy kiscsoportos formába folytatható a fejlesztés.
Mert nagyon fontosnak tartom:
Hogy a kudarc tapasztalattá alakuljon, a szorongás önbizalommá változzon, és a tehetség kibontakozzon…